Õppe- ja kasvatusprotsessi eesmärk on lapse mitmekülgne ning järjepidev arendamine kodu ja lasteasutuse koostöös. Lasteaia õppekava on viidud vastavusse riikliku õppekavaga, õpetajad lähtuvad õppe- ja kasvatustegevuse kavandamisel laste eripärast, individuaalsusest, huvidest, vanusest, soost, kodusest keelest ja kultuurikeskkonnast.
Õppe - ja kasvatustegevuse eesmärgid:
- õppe- ja kasvatustegevus toetab lapse kehalist, vaimset, sotsiaalset ja emotsionaalset arengut, mille tulemusel kujunevad lapsel
- terviklik ja positiivne minapilt
- ümbritseva keskkonna mõistmine
- eetiline käitumine ning algatusvõime
- esmased tööharjumused
- õiged väärtushinnangud;
- kehaline aktiivsus ja arusaam tervise hoidmise tähtsusest;
- mängu-, õpi-, sotsiaalsed ja enesekohased oskused, mis tagavad koolivalmiduse saavutamise.
Õppe- ja kasvatusprotsessis käsitletakse erinevaid teadmisi ja tegevusi, lähtudes järgmistest valdkondadest:
1) mina ja keskkond
2) keel ja kõne
3) matemaatika
4) kunst
5) muusika
6) liikumine
Õppe- ja kasvatustegevuse läbiviimise põhimõtted:
1) lapse individuaalsuse ja tema arengupotentsiaali arvestamine
2) lapse tervise hoidmine ja edendamine ning liikumisvajaduse rahuldamine
3) lapse loovuse toetamine
4) mängu kaudu õppimine
5) humaansete, tolerantsete ja demokraatlike suhete väärtustamine
6) lapse arengut ja sotsialiseerimist soodustava keskkonna loomine
7) lapsele turvatunde, eduelamuste tagamine
8) üldõpetusliku tööviisi rakendamine
9) keskkonnateadlikku eluviisi kujundamine
10) kodu ja lasteasutuse koostöö
11) eesti kultuuritraditsioonide väärtustamine ning teiste kultuuride eripäraga arvestamine, eesti keelest erineva emakeelega laste oma kultuuritraditsioonide säilitamine
2024/2025 õppeaasta üldeesmärk
2024-2025 õppeaasta üldeesmärgiks on tervist edendavate harjumuste kujundamine. Arendustegevus toimub valdkondades nagu on seda füüsiline tervis, vaimne tervis, emotsionaalne tervis ja sotsiaalne tervis. Oluline on kujundada lastes tervislike eluviise - tervislik toitumine, liikumise olulisus, sotsiaalsete oskuste ja positiivse käitumise kujundamine, lapse emotsionaalse arengu toetamine.
Läbiviimise aeg |
Üritus |
September |
Õppeaasta alguse pidu „Teadmiste päev!” |
Liiklusnädal |
|
Spordinädala üritus |
|
Ülemaailmne puhtuse päev |
|
Mihklipäeva tähistamine |
|
Oktoober |
Õpetajate päeva tähistamine |
Sügispidu |
|
Ülemaailmne loomakaitsepäev |
|
Ülemaailmne kätepesupäev |
|
November |
Isadepäev |
Mardipäev |
|
Helkurinädal |
|
Ülemaailmne lahkuse päev |
|
Detsember |
1. Advendi püha |
Piparkookide küpsetamine |
|
Toida linde talvel! |
|
Jõulukuuse ehtimine rühmas omatehtud kaunistustega (lastega rühmas) |
|
Jõulupidu |
|
Jaanuar |
Hüvastijätt kuusega |
Talvelõbud õues |
|
Rahvusvaheline aitäh-päev (programmi “Kiusamisest vabaks!” raames) |
|
Rahvusvaheline kallistamise päev |
|
Eesti kirjanduse päev |
|
Veebruar |
EV sünnipäeva tähistamine |
Sõbrapäev |
|
Ülemaailmne turvalise interneti päev (programmi “Kiusamisest vabaks!” raames) |
|
Riiklik hambavalu päev |
|
Riiklik kapsapäev |
|
Vastlapäev |
|
Heategevuslik üritus kodutute loomade toeks (koos lastevanematega) |
|
Märts |
Teatrinädal |
Värvipliiatsite päev |
|
Rahvusvaheline muinasjutupäev |
|
Üleilmne veepäev |
|
Emakeelepäev |
|
Aprill |
Naljapäev |
Supi päev |
|
Lihavõtted |
|
Lumikellukese päev |
|
Südamekuu |
|
Mai |
Emadepäev |
Päikese päev |
|
Rahvusvaheline kiusamisvastane päev (progammi “Kiusamisest vabaks!” raames) |
|
Õppeprogramm: Saladused vees |
|
Laulu- ja tantsupidu |
|
Lõpupidu |
|
Juuni |
Laste kaitsepäev. Seebimullide pidu |